torsdag 7 februari 2013

Snabblagad curry med kokosmjölk, quorn och lime

Verkligt lättlagad vardagsmat. I like.

Idag är jag lat och bestämmer att ni får bestämma proportionerna själva.
Det här använde jag:

hackad paprika
hackad purjolök
pressad vitlök
kokosmjölk
gult currypulver
buljongpulver
quornbitar
lime
böngroddar
ris

Jag började med att fräsa paprika, vitlök och purjolök i lite olja. Curryn (jag "doftade" bara över kanske en halv tesked för den kräsne sonens skull, men man tar givetvis så mycket som man gillar) fick fräsa med en kort stund, sen hällde jag över kokosmjölk och smaksatte med lite buljong. Efter det tillsatte jag quornbitarna i denna sås, som sedan fick puttra utan lock i en kvart. Under tiden kokas riset. Det hele serveras med en hög böngroddar på toppen, och en klyfta lime.

Inga kommentarer: